Colaborare

Colaborarea pentru Crearea de Conținut în Spații de Lucru

Un aspect cheie al creării rapoartelor pentru o organizație este că colaborarea implică un grup de oameni care participă activ la procesul de dezvoltre și testare a conținutului, nu doar ca utilizatori pasivi ai acestuia. Aceste persoane se cunosc între ele și, cel mai probabil, fac parte din aceeași echipă – termenul „echipă” fiind definit în sensul său cel mai larg.

Există mai multe moduri prin care colaborarea poate avea loc:

  • Mai mulți utilizatori pot lucra împreună pentru a construi, testa și lansa un set de seturi de date, rapoarte, dashboards, workbooks și dataflows (cunoscute colectiv ca „conținut”).
  • Un utilizator poate prelua designul conținutului început de altcineva.
  • Un utilizator poate lucra la proiectarea unui model semantic, în timp ce alți utilizatori creează rapoarte din acel model semantic utilizând modul Live Connection Power BI în Power BI Desktop.
  • Utilizatorii pot avea nevoie să efectueze validări de date (fie în sensul formal al dezvoltării IT, fie o verificare informală de tip „sanity check”) pentru un raport.
  • Membrii aceleiași echipe, departament, proiect sau chiar companie nu doar că vor vizualiza conținutul, ci vor discuta despre ceea ce arată, vor acționa pe baza informațiilor prezentate și vor sugera modificări conținutului existent și/sau vor crea conținut nou, pe măsură ce circumstanțele se schimbă.
  • Părțile interesate pot avea nevoie să revizuiască conținutul în timpul dezvoltării. Echipa care construiește conținutul poate oferi permisiuni doar pentru vizualizare pentru a facilita procesul de revizuire, fără riscul ca acești utilizatori să modifice conținutul.

Roluri
Rolurile vă permit să gestionați cine poate face ce într-un spațiu de lucru, astfel încât echipele să poată colabora. Spațiile de lucru vă permit să atribuiți roluri atât indivizilor, cât și grupurilor de utilizatori, cum ar fi grupurile de securitate, grupurile Microsoft 365 și listele de distribuție.

Pentru a acorda acces la un spațiu de lucru, atribuiți unul dintre următoarele roluri unui grup de utilizatori sau indivizilor:

  • Administrator
  • Membru
  • Contribuitor
  • Vizualizator

Toți membrii unui grup de utilizatori primesc rolul pe care l-ați atribuit. Dacă cineva face parte din mai multe grupuri de utilizatori, acea persoană va primi cel mai înalt nivel de permisiune oferit de rolurile care i-au fost atribuite. Dacă grupați ierarhic grupurile de utilizatori și atribuiți un rol unui grup, toți utilizatorii din acel grup vor primi permisiunile asociate acelui rol.

Toate aceste capabilități, cu excepția vizualizării și interacționării, necesită o licență Power BI Pro.

CapabilitateAdministratorMembruContribuitorVizualizator
Actualizare și ștergere a spațiului de lucru.DA
Adăugare sau eliminare a oricărui utilizator dintr-un rol al spațiului de lucru.DA
Permite Contribuitorilor să actualizeze aplicația pentru spațiul de lucru.DA
Adăugare de membri sau alte persoane cu permisiuni mai mici.DADA
Publicare, anulare publicare și schimbare a permisiunilor pentru o aplicație.DADA
Actualizare aplicație.DADADacă este permisă.¹
Partajare a elementelor din aplicații, inclusiv a modelelor semantice.²DADA
Permite altora să redistribuie elementele.²DADA
Afișare a aplicațiilor pe pagina principală a colegilor.⁷DADA
Gestionare a permisiunilor modelului semantic.³DADA
Afișare a dashboard-urilor și rapoartelor pe pagina principală a colegilor.⁶DADADA
Publicare, creare, editare și ștergere a conținutului, cum ar fi rapoarte, în spațiul de lucru.DADADA
Creare raport în alt spațiu de lucru pe baza unui model semantic din acest spațiu de lucru.³DADADA
Copiere raport.³DADADA
Creare obiective bazate pe un model semantic din spațiul de lucru.³DADADA
Programare reîmprospătări de date prin gateway-ul on-premises.⁴DADADA
Modificare setări de conexiune gateway.⁴DADADA
Vizualizare și interacțiune cu un element.⁵DADADADA
Citire date stocate în fluxurile de date ale spațiului de lucru.DADADADA
Creare abonamente la rapoarte.⁶DADADADA
Abonare a altora la rapoarte.⁶DADADA
Analyze in Excel.⁹DADADA
Gestionare a abonamentelor create de alții.DA
Poate primi abonamente create de alții.⁶DADADA

Note explicative pentru tabelul tradus:

  1. Contribuitorii pot actualiza aplicația asociată cu spațiul de lucru, dacă administratorul spațiului de lucru le delegă această permisiune. Cu toate acestea, nu pot publica o aplicație nouă sau modifica cine are permisiuni de a o edita.
  2. Contribuitorii și Vizualizatorii pot partaja elemente într-un spațiu de lucru sau o aplicație, inclusiv modele semantice, dacă creatorul aplicației a selectat opțiunea Permite utilizatorilor să partajeze modelele semantice din această aplicație. Consultați secțiunea Crearea și gestionarea mai multor audiențe din articolul Publicarea unei aplicații în Power BI.
  3. Pentru a copia un raport într-un alt spațiu de lucru și pentru a crea un raport în alt spațiu de lucru pe baza unui model semantic din spațiul curent, aveți nevoie de permisiunea Build pentru modelul semantic. De asemenea, trebuie să aveți cel puțin rolul de Contribuitor în spațiile de lucru sursă și destinație. Pentru modelele semantice din spațiul original, dacă aveți cel puțin rolul de Contribuitor, aveți automat permisiunea Build prin rolul dvs. în spațiul de lucru. Pentru detalii, consultați Copiați rapoarte din alte spații de lucru.
  4. Trebuie să aveți permisiuni și pe gateway. Aceste permisiuni sunt gestionate separat, independent de rolurile și permisiunile spațiului de lucru. Pentru detalii, consultați Gestionarea unui gateway local.
  5. Dacă elementele se află într-un spațiu de lucru pe o capacitate Premium, puteți vizualiza și interacționa cu elementele din serviciul Power BI chiar dacă nu aveți o licență Power BI Pro.
  6. Abonarea dvs. sau a altor persoane necesită o licență plătită (Power BI Pro sau Premium Per User (PPU)). Atunci când abonați alte persoane, destinatarii trebuie, de asemenea, să aibă un abonament plătit, cu excepția cazului în care elementele se află într-un spațiu de lucru pe o capacitate Premium. Utilizatorii invitați B2B nu pot abona alte persoane, ci doar pe ei înșiși.
  7. Dacă administratorul dvs. a activat această caracteristică, consultați Gestionarea conținutului prezentat.
  8. Dacă administratorul dvs. a activat această caracteristică, consultați Utilizatorii pot încerca caracteristicile plătite Microsoft Fabric.
  9. Dacă doriți ca utilizatorii cu rolul de Vizualizator să utilizeze funcția Analyze in Excel sau să exporte datele de bază din seturile de date din spațiul de lucru, trebuie să le acordați, de asemenea, permisiunea Build pe seturile de date relevante.

Lasă un comentariu

Power BI Garage,

by Farima Denis

Conținutul acestui blog este rezultatul unei experiențe practice cu Power BI de peste 10 ani si a unei experiente didactice de peste 3 ani, în cadrul căreia am instruit peste 700 de cursanți, fiecare având un nivel diferit de înțelegere a modelării datelor și a conceptelor de Business Intelligence.

Let’s connect